Rotterdam Insight 2022 #8

BASTASOL - 39 - ROTTERDAM INSIGHT MAGAZINE 2022 werden geproduceerd, alsook andere zonweringproducten. Toen Bastasol uit zijn jasje groeide, werd in 2003 besloten tot nieuwbouw aan de overzijde van de straat. Zoon Peter maakte toen al een aantal jaren deel uit van het dagelijkse team en nam daarna de leiding over van zijn ouders. “Bastasol had zich ontwikkeld tot een mooi en goed bedrijf. Het was tijd om een sprong voorwaarts te maken.” Met die sprong naar een pand met een grote showroom kreeg Bastasol de ruimte om zich te ontplooien tot de huidige specialist in zonwering en in outdoor living. De overname in 2013 door Ron den Braber had dat laatste een extra zetje gegeven. Peter vond een nieuwe uitdaging, maar bleef nog een tijdje verbonden aan het bedrijf om zijn kennis van het product over te brengen. Ron voegde een nieuw assortiment toe, dat van het betere Italiaanse buitenleven. “Ik was als hobby naast mijn werk mooie tuinproducten uit Italië gaan importeren zoals hout gestookte tuinovens en luxe strandbedden. Mijn gevoel zei dat er ook in Nederland meer aandacht ging komen voor wat we nu het heerlijke buitenleven noemen. In het mediterrane zag je in die tijd al grote paviljoenconstructies. Een voorloper van een trend die nu vleugels heeft genomen. Eerst waren daar vooral de verandadaken en tuinkamers, nu zien we volledige buitenverblijven met ramen en glaswanden. De branche is enorm veranderd de laatste jaren,” vertelt Ron. Dat kan Vincent Lodder beamen. Met zijn komst in 2018 begon weer een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Bastasol. Over zijn koers is hij duidelijk: “Kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit.” De vraag is ernaar. “Mensen zijn bereid om te investeren in kwalitatief goede zonwering die jarenlang

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=