Rotterdam Insight 2022 #8

JONG HAVENTALENT 2022 "Zoek de jongeren op, nodig ze uit op je bedrijf en laat zien wat je doet" Toen ik hoorde waarover het ging, vond ik het meteen hartstikke leuk. Ik ben er onbevangen ingestapt en heb mijn verhaal vertelt op mijn manier en dat kwam blijkbaar goed over. En nu ik het ben, wil ik er ook alles uithalen. Mijn missie is echt om IT- en logistiek talent de haven in te krijgen. De vacatures voor IT-banen rijzen er de pan uit. Bij ons is het team onlangs versterkt en staat nu nog één vacature open, op een afdeling van vier medewerkers. Dus als er geïnteresseerden zijn…?” Digitaal en live Voor het bereiken van die zo gezochte digiboys en digigirls zet Margriet verschillende middelen in. Uiteraard is een deel daarvan digitaal. Zo nam ze podcasts op voor het Havenbedrijf en Deltalinqs en maakte ze filmpjes voor TikTok en YouTube. Daarnaast was en is ze aanwezig bij events als de Maritime Delta Student Challenge, TekkieWorden Rotterdam en de Wereldhavendagen, het festijn waarmee het allemaal voor haar begon. Naast Haventalent 2022 zijn en slimme oplossingen bedenken bij NPRC, volgt Margriet ook nog een studie. “Ik ben bezig met de scriptie van mijn masteropleiding business process management & IT. Ja, het is best druk, maar wel erg leuk allemaal. En van NPRC krijg ik gelukkig de ruimte om dit alles te kunnen doen. Of ik afsluitend nog een tip voor bedrijven heb? Jazeker. Zoek de jongeren op, nodig ze uit op je bedrijf, laat zien wat je doet en welke banen je te bieden hebt. Door het te zien, gaat het leven en vergroot je kans dat jongeren die richting kiezen. En zijn ze eenmaal binnen, zorg dan dat je ze behoudt. Onder meer door ze mee te laten denken over de strategie voor de toekomst. Als de professionals van de toekomst, hebben zij daar vaak goede ideeën over.” - 103 - ROTTERDAM INSIGHT MAGAZINE 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=