Rotterdam Insight 2020 #4

- 14 - ROTTERDAM INSIGHT MAGAZINE 2020 Hun opdrachtgevers zijn bedrijven die hygiëne voor hun klanten en personeelsleden net zo belangrijk vinden als hun eigen core business. Kijk, daar is TOPP trots op, want steeds meer bekende ondernemingen vertrouwen op de specialistische kennis van de mensen van TOPP. Onder hen grote bedrijven als ADM, Trust, McDonald’s, Jumbo supermarkten, Burgers ZOO en het Nederlands Openluchtmuseum. We mogen er misschien (lang) niet dagelijks bij stilstaan, maar een schone toiletgroep of keuken is van groot belang voor de gezondheid en veiligheid van iedereen. Zeker nu, zeggen Harry en Jeffrey van der Spoel van TOPP. Sinds COVID-19 staat de telefoon in Barendrecht, waar het kantoor voor Zuid- en West-Nederland is gevestigd, niet stil. Waar TOPP’s eigen core business vanaf de oprichting ligt bij een dieptereinigingsservice van toiletgroepen, daar is nu een grote vraag naar desinfecterende producten bijgeko- men. "Klanten beseffen dat het belangrijk is om kwaliteitsmiddelen in huis te hebben. Wij op onze beurt willen een A-klasse product voor een nette prijs leveren. TOPP-spray- flessen hebben bovendien een lange levensduur wat een onnodig gebruik van plastic tegengaat," zegt Harry van der Spoel. Met compagnon Sjaak van Huet is hij eigenaar van TOPP Nederland B.V., de fran- chisegever van het handelsmerk TOPP. Inmiddels zijn ook hun beider zonen Jeffrey van der Spoel en Bart van Huet toegetreden tot de franchise. Samen met vier andere zelfstandige franchiseondernemers en circa vijftig medewerkers zijn zij verantwoor- delijk voor een top(p)service door heel het land. Elke ondernemer bedient zijn eigen regio met een team van specialisten, maar allemaal werken ze volgens het unieke TOPP concept dat eind jaren 90 vanuit Amerika in Nederland werd geïntroduceerd. De basis van dat concept is een methode om toiletten te voorzien van een coating die gedurende zeven tot negen dagen bacteriën doodt. Er is geen schoner toilet dan een TOPP-toilet, lijkt daarom de slogan. "En dat klopt ook. Door de speciale coating hoeft het toilet gedurende die periode alleen met water te worden gespoeld. Op vaste dagen komen wij terug om een nieuwe coating aan te brengen. Zo is de klant gegarandeerd van een blijvend hygiënische werk- en leefomgeving." Inmiddels is deze service uitgebreid met een assortiment desinfecterende TOPP pro- ducten die zijn getest en goedgekeurd door Ctgb. Voor bedrijven zijn er verschillende pakketten, inclusief sprayflessen en concentraat, waarmee zij direct hun hygiëne- peil naar een hoger level kunnen brengen. Alcoholgels en zepen in een brede range van geuren zijn er voor de persoonlijke (hand)hygiëne. Verder is TOPP leverancier van diverse dispensers waaronder de desinfectiezuilen. "Persoonlijke hygiëne is nu zo veel belangrijker geworden. Dat zal alleen maar toe- nemen, is onze verwachting. Met de door corona zwaar getroffen horeca als een van onze grootste klanten denken we daarom net als voor onze andere klanten graag mee over hoe zij hun bedrijf kunnen inrichten, zodat iedereen verzekerd is van hygiënische veiligheid. Ook dat zien wij als onze taak," stelt Jeffrey. Vader en zoon Van der Spoel geloven heilig in hun producten en diensten. Daarom bieden zij deze aan zonder de verplichting van langdurige contracten. "Onze kwaliteit zegt genoeg. Steeds meer klanten zien dat ook." Sinds COVID-19 is hygiëne belangrijker dan ooit. Bij hygiënespecialist TOPP weten ze al twintig jaar als geen ander hoe belangrijk een schone werk- en leefomgeving is. Met hun uitgebreide assortiment producten en hun dieptereinigingsservice van toiletgroepen houden ze Nederland vrij van bacteriën.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=