Rotterdam Insight 2019-3
De wereld waarin wij leven, raakt steeds meer intern verbonden via sociale media. De netwerksamenleving en de connected world zijn geen abstracte dingen meer. Sterker nog als je wilt meetellen als modern bedrijf en een jongere generatie wilt aantrekken dan is visuele communicatie een must en de manier om jezelf in de spotlights te zetten. Toen ik NorthCmedia startte, 13 jaar geleden was er nog geen LinkedIn en Facebook was net een paar jaar actief. Hoe bereikte wij onze klanten? Gewoon op de koffie gaan en veel netwerken en een mooi product leveren. Gelukkig is dat nog steeds de essentie van zakendoen. En een goed gesprek blijft wat mij betreft de beste manier om echt te horen hoe het met een bedrijf of persoon gaat. Waarom zitten we dan toch massaal op social media en lijkt het steeds belangrijker te worden hoe je als bedrijf jezelf online profileert? Het is simpel, door online je bedrijf in de spotlights te zetten ontstaan er kansen en geef je relatief snel en eenvoudig een kijkje in de keuken van je bedrijf. Ondernemingen kunnen dankzij sociale media bijvoorbeeld een groot aantal relevante mensen snel bereiken, waardevolle inzichten in klanten verwerven en dichter dan ooit bij deze klanten komen. En als je het goed doet, levert dat (nieuwe) tevreden klanten, digitale mond-tot-mondreclame en (online) ambassadeurs van je bedrijf op. Booost en Rotterdam Insight Dit is ook precies de reden waarom wij als mediabedrijf onze klanten voortdurend adviseren over de kracht van sociale media, wij ons concept Booost hebben ontwikkeld, en zelf ook samenwerkingen aangaan met mooie partijen om elkaar te versterken. Trots zijn we op de mooie samenwerking die we zijn aangegaan met Rotterdam Insight. Een geweldig en oogstrelend magazine, recht uit het hart voor en door ondernemers uit de Rotterdamse haven. Ik had het voorrecht in de vorige editie deel te mogen nemen in de rubriek “Vrouwen in de haven” en toen voelde ik het al, er gebeurt zoveel in de haven, er liggen nog zoveel kansen voor bedrijven om meer in de spotlights te komen op verschillende manieren. Na een goede brainstormsessie, waren we het eens: “Deze mooie verhalen moeten visueel gemaakt worden met korte social Booost video’s. Laagdrempelige professionele video’s van maximaal één minuut die ondernemers in de spotlights zet, het magazine versterkt én de Rotterdamse industrie op de kaart zet." Een concept die voor iedere ondernemer toegankelijk is door de betaalbare prijs, maar vooral ook door de manier van aanpak. Ingewikkelde concepten, daar is iedereen allergisch voor, dus wij pakken het simpel aan. De ‘niet lullen, maar poetsen’ mentaliteit dat past bij Rotterdam Insight en NorthCmedia, maar nog meer bij de samenwerking in de vorm van het concept Booost. Natuurlijk met als doel de video’s zo snel mogelijk online te zetten, zelfs al binnen 48 uur! Op alle platformen waarmee de video direct 24/7 voor het bedrijf gaat werken en het zijn doel bereikt. Meer herkenbaarheid, met uiteindelijk meer omzet! Don’t plan to be viral, be awesome and Booost your business! Mooie Dag! Irene ‘t Hart NorthCmedia www.booost.nl DE REVOLUTIE DIE SOCIAL MEDIA HEET… - 95 - ROTTERDAM INSIGHT MAGAZINE 2019 COLUMN IRENE 'T HART Irene 't Hart Maakt ‘stories that tell something’. Eigenaar van NorthCmedia, BOOOST & Blaze Network. Staat zelf soms ook nog achter de camera. Een mensen mens. Optimist. IJmuiden.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=