Rotterdam Insight 2019-3
Bedrijfsnaam • Adres, Postcode • emailadres • internetadres Arrow-right VOORWOORD JOYCE LIPMAN ‘Zicht op de Rotterdamse haven’ Voor u ligt alweer de derde editie van Rotterdam Insight Magazine, en wat hebben we weer een gave cover, meer haven dan dit wordt het niet! In deze editie meer aandacht voor havennieuws en interviews met topfiguren als Marjan van Loon, Casper van Eijck en Robine Koning. Naast alle interessante bedrijfsprofielen en advertenties van onze adverteerders is er ook een zakelijke evenementenkalender toegevoegd en hebben we een nieuwe rubriek: de man achter het pak. ROTTERDAM INSIGHT MAGAZINE 2019 - 15 - i www.rotterdam-insight.nl Rott rd mInsight Rotterdam Insight Magazine Iets wat ik als vrouw erg belangrijk vind en zeker ook altijd terug wil zien in het magazine zijn de vrouwen in de haven, in deze editie gelukkig weer veel powervrouwen. Voor de rubriek ‘Vrouwen in de haven’ vertellen Angela en Giuseppina en de Maritime Sisters Marjolein en Sylvia, over hun passie en affiniteit met het gebied. Marjan van Loon, President- Directeur bij Shell Nederland, nam plaats op de bank tijdens de Haven College Tour van de Havenvereniging Rotterdam. Wij mochten als enige pers aanwezig zijn en hebben een mooi verslag gemaakt van het interview tussen Marja Walraven en Marjan van Loon op pagina 17. Nog een powervrouw is Robine Koning die met Alco Energy de modernste bio-raffinaderij van Europa runt hier in Rotterdam. Ook in deze editie besteden we aandacht aan het goede doel, dit keer een mooi interview met Casper van Eijck en zijn strijd om geld binnen te halen voor onderzoek naar nieuwe behandelme- thoden voor alvleesklierkanker. Met zijn stichting Support Casper maakt hij zich hier hard voor. En als we het over strijden hebben dan mogen we ook zeker de mooie sportevenementen niet verge- ten, de Harbour Tour is daar één van. Naast het vaste voorwoord van Leo Ruijs, CEO van Hutchison Ports ECT Rotterdam, hebben we dit keer ook een column van Irene ’t Hart. Zij verteld over de revolutie van sociale media en onze nieuwe samenwerking. Jelle Gunneweg zal vanaf nu elke editie vertellen over haar dagelijkse werkzaamheden en alles wat haar opvalt in haar werk als havenverslaggever bij RTV Rijnmond. En wat denk je van bedrijven als Mol Lifting, HEBO Maritiemservice B.V. en T-Gradin die vertellen over hun activiteiten in de Rotterdamse haven. Ook een stukje geschiedenis laten we zien op pagina 62 met de bijzondere historie van het Quarantaineterrein. Zicht op de Rotterdamse haven is wat wij willen laten zien met Rotterdam Insight en dat is deze editie zeker gelukt! Ik wil nog van de gelegenheid gebruik maken en alle adverteerders en betrokkenen bedanken. Jullie hebben ervoor gezorgd dat we weer een heel mooi magazine kunnen presenteren. Namens ZPRESS Media Group en mijzelf wens ik jullie veel leesplezier. JOYCE LIPMAN Hoofdredacteur Rotterdam Insight
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=